2e actie zaterdag ‘Laat je afval niet slingeren’

Door Carla Ensing-Compaan op 28 oktober 2017

28 oktober de 2e actie zaterdag  van “Laat je afval niet slingeren” is een feit.

Omdat we met 13 mensen door Vries hebben gelopen was de oogst groter dan de vorige keer , zie foto’ dit keer ook fietsonderdelen en oude lakens.

En wederom veel blik en plastic flessen.

Het  is een goed idee om statiegeld te gaan heffen op blikjes en petflessen , dit zal bijdragen aan een vermindering van de hoeveelheid zwerfvuil. Nu is dat niet aan de lokale politiek om dat te regelen , daarom zullen wij onze partijgenoten in Den Haag daar op aanspreken om er werk van te maken.

Voor de PvdA is een schone leefomgeving van waarde daarom zetten we ons daar voor in.

De inwoners van Vries reageerden net als die van Eelde/Paterswolde zeer positief. We hopen hiermee het goede voorbeeld te geven zodat meer wijken en buurtbewoners dergelijke acties gaan houden. Wanneer er mensen zijn die hier materiaal zoals knijpers of zakken voor nodig hebben laat het ons dan weten .De gemeente werkt graag mee aan deze schoonmaakacties door materiaal beschikbaar te stellen.

25 november gaan we proberen Zuidlaren schoner te krijgen ook dan weer vertrek 10.15 vanaf de Brink. doe ook mee en meld je aan op [email protected]  of kom spontaan naar de Brink in Zuidlaren de 25e november

Graag horen we wat u er van vindt.

Kijk op vertel-het-ons   vul de vragenlijst in.

Carla Ensing-Compaan

Sinds de jaren ‘ 60 woon ik met veel plezier in Eelde/Paterswolde. En hoewel mijn wieg ergens anders stond voel ik mij inmiddels een noorderling. Met de uitbreiding van Zuidlaren, Vries en de kleine dorpen zijn we een prachtige groene gemeente waar mensen graag willen komen wonen. Dat moet vooral zo blijven. Door de extra

Meer over Carla Ensing-Compaan