Vragen over gebrek aan Hygiëne sportaccommodatie Zuidlaren

Door Koos Dijkstra op 30 maart 2022

Vragen aan College van B&W

Op 7 januari 2019 hebben we u vragen gesteld naar aanleiding van klachten van huurders/ gebruikers van de gymzaal aan de Julianalaan in Zuidlaren. In het bijzonder ging het er toen om dat er geen werkende douches in het gebouw beschikbaar waren. Ook waren er klachten over de hygiëne in de toiletruimtes.

U verwees toen naar en nam contact op met de Openbaar Onderwijs Groep Groningen (OOG) van wie u het gebouw huurde.

U nam genoegen met de mededeling van de eigenaar dat de boiler kapot was en stelde dat werkende douches ook niet nodig zijn om te kunnen sporten. Bovendien stond de locatie op de nominatie voor sloop. Dat laatste schreef u niet op 12 februari in uw antwoord, maar dat was bij ons bekend. Op de staat van het huishoudelijk onderhoud ging u niet in.

Corona veranderde de wereld en het gebruik van sportaccommodaties. Nu is de gymzaal weer in gebruik en stapelen de klachten zich over de gebouwelijke en hygiënische staat op.

Om te voorkomen dat we in een discussie over persoonlijk smaak vervallen, willen we graag van u weten:

– Is OOG nog steeds eigenaar van het gebouw?

– Wie is verantwoordelijk voor de brandveiligheid?

– Wie is verantwoordelijk voor het huishoudelijk onderhoud binnen het gebouw, welke afspraken zij daarover gemaakt en welke maatstaven gelden daarbij? Hiermee doelen we op binnen de schoonmaak branche gebruikelijke normering.

– Wie houdt toezicht op het nakomen van de gemaakte afspraken?

Gezien de aard van de klachten verzoeken we u op de kortst mogelijke termijn te reageren.

Namens de fractie van de PvdA,

Koos Dijkstra.

Koos Dijkstra

Ik ben geboren in Amsterdam (1956) en opgegroeid in het Noorden. Mijn carrière ben ik begonnen in het midden van het land. Keerde daarna terug naar hier. De Veluwe was niet echt de woonomgeving van mijn dromen. Woonde in Sappemeer en nu al weer vele jaren in Zuidlaren. Ik heb me beroepshalve eigenlijk altijd