Onveilige situatie PBH terrein Zuidlaren we stellen vragen;

Door Kees de Graaf op 12 maart 2018

Dit weekend konden we tot onze vreugde constateren dat de ontsierende hekken rondom het PBH-terrein in Zuidlaren zijn verwijderd.

De borden inzake ‘het aanvaarden van geen enkele aansprakelijkheid bij betreden etc’ staan er nog wel.

Bij een inspectie van het terrein troffen wij verschillende onveilige situaties aan. Zo zijn de voormalige binnenstraten van de PBHoeve spekglad te noemen, mensen kunnen hier lelijk ten val komen. Ook ontbreken er putdeksels, waardoor gevaarlijke gaten zijn ontstaan.

Op andere plekken is er toegang tot de voormalige onderwereld van het complex. Verder bevindt zich veel glas op het terrein; niet plezierig voor mens en dier.

In dit verband stellen we u graag de volgende vragen:

• kunnen we uit het verwijderen van de hekken opmaken dat de gemeente geheel en al eigenaar is geworden van het terrein;
  • heeft de ontwikkelaar de hekken laten verwijderen of is dit een gemeentelijke actie geweest?
  • is het terrein met het verwijderen van de hekken weer een openbare ruimte en in die zin vrij te betreden;
  • hoe is de aansprakelijkheid op het terrein geregeld;
  • wat gaat u (op zeer korte termijn) doen om het terrein schoon, heel en veilig te maken?;
  • waarom heeft u het terrein niet eerst een onknapbeurt gegeven en geheel veilig gemaakt alvorens de hekken te verwijderen?

In afwachting van uw reactie, bij voorbaat onze dank,

Met vriendelijke groet,

Kees de Graaf

Fractielid PvdA Tynaarlo