14 februari 2017

Anneke Lubbers opende bibliotheek Vries

Vanmiddag heeft het PvdA raadslid Anneke Lubbers, de nieuwe bibliotheek aan de Brinkstraat 13 geopend. Dit deed ze na een korte toespraak. Daarin vertelde ze dat dit het vierde adres van de bibliotheek in Vries is. Zo heeft de bieb gezeten in Dorpshuis De pan, de oude Mavo en tot voor kort in de Suudbrink, het voormalige gemeentehuis van Vries. Ze gaf nog even de voorgenomen bezuinigingen aan waardoor het voortbestaan van de bibliotheek in zijn huidige vorm op de tocht kwam te staan. Dankzij de vele discussies, de vele e-mails, brieven en handtekeningen acties is er besloten om de bieb nog 5 jaar zo voort te laten bestaan.

Met de hulp van de collega raadsleden Jos van den Boogaard (D66) en Renate Zuiker (Groen links) opende Anneke de deur. Daar was inderdaad enige kracht voor nodig. Hij was namelijk gebarricadeerd door een flinke stapel boeken. De opening werd verwelkomd door een luid applaus van de vele aanwezigen. Onder hen veel gemeenteraadsleden.
Nadat de boeken aan de kant gewerkt waren konden we allemaal naar binnen. Om ons heen hoorden we regelmatig: ‘wat is het mooi geworden!’.

(Tekst Vries.nu)