Coalitie Akkoord 2022-2026 Sociaal, Duurzaam en Verbindend

Na zorgvuldig  overleg de afgelopen weken  is het ei gelegd en het nieuwe coalitie akkoord een feit!

Lees hier het hele akkoord….  Coalitieakkoord 2022-2026

De accenten van deze coalitie  liggen op Sociaal, duurzaam en verbindend

De coalitie wordt gevormd door  Leefbaar Tynaarlo, GroenLinks, Partij van de Arbeid, Christen Unie met gedoogsteun van Gemeente Belangen.

Mevr. Mr. Jelbrich Peters zal voor de PvdA  voorgedragen worden als wethouder.

De onderhandelaars hebben een gezamenlijke koers gevonden met uitdrukkelijk de ruimte voor de partijen VVD,D66, NU Tynaarlo, CDA om een eigen inbreng te hebben de komende periode.

Samen voor Tynaarlo het beste doen is voor ons van groot belang. We hechten er aan dat verschil van opvatting mogelijk moet zijn maar wel graag met respect voor elkaar, bereid zijn te luisteren en compromissen te sluiten. De komende periode zullen er knoppen moeten worden doorgehakt op gebied van volkshuisvesting, ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer maar ook het sociaal domein heeft een uitdagende taakstelling. Aan de PvdA wethouder   Jelbrich Peters  zal het niet liggen zij staat open voor goede ideeën en realistische oplossingen.

Er treedt een nieuwe ploeg mensen aan die de kans verdient  te laten zien wat er moet gebeuren de komende tijd. Waar wij graag op inzetten is een andere werkwijze. Meer gericht op Ja, tenzij en met vertrouwen in onze inwoners met een open blik naar- en rekenend op eigen initiatieven uit de 18 dorpen.

Uit liefde voor Tynaarlo