Adviseur

Janny Roggen

Algemeen bestuur,Openbare orde en veiligheid, Kunst en Cultuur, Openbaar Groen

Gekozen in Provinciale Staten van Drenthe maart 2019

Geboren en gewoond in Hoogezand, daarna in Kropswolde en in de stad Groningen samen met mijn broer opgegroeid in een gezellig gezin. Vanuit Groningen verhuisd naar Tynaarlo, daarna in Donderen op Hoeve Loevestein gewoond en nu in de Fledders in Vries. Vader werkte als boekhouder in de strokarton en aardappelmeel. De ene opa was boer en de andere fabrieksarbeider. Zij stemden allemaal PvdA. Mijn moeders moeder heeft bij mij de basis gelegd voor wie ik nu ben: een zelfstandige onafhankelijke bewuste vrouw. Sociaal voelend, betrokken, loyaal, pragmatisch, hard werkend.
Sinds eind jaren ‘70 lid van de PvdA.

Werkzaamheden /Vrijwilligerswerk:

Tot het voorjaar van 2004 gewerkt bij de gemeenten Groningen, Vries, Zuidlaren en Tynaarlo voor en met het onderwijs. In die tijd ook actief geweest als voorzitter medezeggenschaps- en ondernemingsraden en als vakbondsvertegenwoordiger deelgenomen aan georganiseerde overleggen.
Maar ook als bestuurder/vrijwilliger betrokken geweest bij o.a. het Centrum voor Beeldende Kunst Drenthe, Drentse Muziek Maatschappij, Volksvermaken Vries, Belangenvereniging Donderen, 100 jaar Internationale Vrouwendag.
Anno 2013 nog druk doende met o.a. Nei Drèents Geneutschap, Drentse Boek, Taol an Taofel, Huus van de Taol, Senioren Zomer School Drenthe, Ledenraad Rabobank Noord Drenthe, 4-5 mei comité Vries, Klankbordgroep Centrum Vries, Platform 8 Vrouwen van Nu afdelingen gemeente Tynaarlo, Vrouwen van Nu Vries en de PvdA Tynaarlo.

Motto:

“Carpe Diem”, oftewel “pluk de dag” en genieten van en met de mensen die me dierbaar zijn.

Eigenschappen:

Ben maar een gewoon mens en probeer er samen met en voor anderen het beste van te maken tijdens het leven op deze planeet.

Aandachtsgebied:

Mensen

Vrije-tijd:

In de 70’er druk met voetbal als speler, jeugdleider, scheidsrechter, docent opleiding KNVB-scheidsrechter; secretaris vrouwenvoetbalcommissie afd. Groningen KNVB, lid sectiebestuur vrouwenvoetbal KNVB; elftalbegeleider afdelings- districts- en Nederlands vrouwen elftal KNVB. Maar ook druk met de Rooie Vrouwen van de PvdA en met de Landelijke Groepsraad Vrouwen van de vakbond AbvaKabo. Ook nu nog veel aandacht voor alles wat vrouwen raakt. Zowel dicht bij huis als verder weg. Tijd voor het volgen van kunstgeschiedenis aan de Volksuniversiteit en het bezoeken van musea is er ook nog. Tijd om te koken voor vrienden is er altijd, tijd om de boel te doen meestal niet.

Persoonlijke gegevens:

Janny Roggen, Volmachten 56, 9481 HP Vries
geboren op 12 april 1952 in Hoogezand
tel.: +31 592-559323 of +31 6 20307033 email: [email protected]

Burgerlijke staat:

Vanaf 2004 weer single en sinds 1988 trotse moeder van Marije.

Waar ben je naar op zoek?