Watertappunten in hele gemeente

Door Koos Dijkstra op 2 juli 2018

We ontvangen het heuglijke bericht dat volgende week op de Brink in Zuidlaren een watertappunt geopend zal worden, een geschenk van de WMD. Een mooi gebaar, waarvoor de PvdA-fractie haar dank uitspreekt richting de WMD. Zeker in deze weken van aanhoudende droogte wordt het belang van gezond en goed toegankelijk drinkwater nog eens extra onderstreept. Het deed bij ons de vraag opkomen in hoeverre het mogelijk is om in àlle 18 kernen van de gemeente Tynaarlo een watertappunt te realiseren. Hiermee maken we het onze bewoners en (toeristische) bezoekers gemakkelijk om de dorst te lessen.

Daarom leggen we deze vraag graag bij u neer: voelt u ervoor in alle kernen van gemeente watertappunten te plaatsen, op kosten van de gemeente? Door de vorige gemeenteraad is in het kader van het ‘Nieuw Beleid’ 250.000 euro uitgetrokken voor de opleuken van onze dorpscentra; wellicht kan dit geld daarvoor worden besteed?

In afwachting van uw reactie, bij voorbaat onze dank,

Met vriendelijke groet,

Koos Dijkstra

Fractievoorzitter PvdA Tynaarlo