PvdA Tynaarlo presenteert verkiezingslijst, Koos Dijkstra wordt lijsttrekker.

Door André Ensing op 20 oktober 2017

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van donderdag 19 oktober heeft de PvdA-afdeling Tynaarlo het verkiezingsprogramma en de verkiezingslijst voor de gemeenteraadverkiezingen 2018 vastgesteld. Fractievoorzitter Koos Dijkstra werd verkozen als lijsttrekker, raadsleden Anneke Lubbers en Kees de Graaf staan twee en drie.

In het verkiezingsprogramma blikt PvdA Tynaarlo terug op de afgelopen periode. De partij heeft in 2014 met VVD, D66 en CDA verantwoordelijkheid genomen om de gemeente in een moeilijke periode vooruit te brengen. Dat is goed gelukt. De financiën van de gemeente zijn op orde gebracht. Daarbij zijn onder leiding van PvdA-wethouder Henk Berends de zorgtaken van de Rijksoverheid op een goede manier bij de gemeente terecht gekomen. Uiteraard zijn er ook zaken die beter kunnen, zoals het betrekken van inwoners bij nieuw beleid en nieuwe projecten: volgens de PvdA moet daar echt nog een slag in gemaakt worden. Voor de komende periode (2018-2022) zet de PvdA in op het behoud en versterken van sociale regelingen en de voorzieningen die in Tynaarlo aanwezig zijn: van meedoen beleid en zorg en welzijn tot en met de bibliotheken. Andere speerpunten zijn goed en betaalbaar wonen en duurzaamheid.

De afdeling zette de huidige fractievoorzitter Koos Dijkstra op nummer één van de verkiezingslijst. In een reactie gaf hij aan de rol van lijsttrekker met enthousiasme op te pakken: ‘We hebben de afgelopen periode met een prima fractie gewerkt aan een sociaal Tynaarlo. Dat team blijft in stand en ik wil daar graag opnieuw leiding aan geven.’ Afdelingsvoorzitter Andre Ensing is eveneens blij met de lijst en het programma: ‘Er valt in maart 2018 echt iets te kiezen, tussen links en rechts. Tussen onderlinge verbondenheid van onze inwoners of ieder voor zich: daar gaat het om.’

Volgorde op de lijst;

de eerste 8 kandidaten voor de verkiezingslijst

1. Koos Dijkstra