Door op 10 mei 2013

Dag van de verpleging

banner-dagvan-verpleging

PvdA Tynaarlo heeft aandacht voor dag van de verpleging.

Op 12 mei, de verjaardag van Florence Nightingale, is het de Internationale Dag van de Verpleging. Over de hele wereld is er op deze dag bijzondere aandacht voor de bijdrage van verpleegkundigen en verzorgende aan de gezondheidszorg.

In vele zorginstellingen zijn er op en rond deze dag kleine en grote activiteiten. Verpleegkundigen en ook verzorgende laten daarmee zien wat hun waarde is voor de gezondheidszorg.

Zondag 12 mei is de dag van de verpleging en de dag dat de werkers in de zorg in het zonnetje worden gezet. De PvdA afdeling Tynaarlo heeft bij de drie woonzorgcentra’s voor ouderen  in onze gemeente een grote pot met snoep gebracht . Het gebaar en de aandacht werden zeer op prijs gesteld.

De potten met snoep werden in Tienelswolde, Kornoeljehof en het Else van der Laanhuis aangeboden door raadslid Anneke Lubbers, bestuurslid Aly Martens en steunfractie lid Carla Ensing-Compaan en werden dankbaar in ontvangst genomen door een vertegenwoordiger van het personeel.

Er zijn een 3 tal instellingen binnen onze gemeentegrenzen waar we deze keer aandacht aan wilde schenken. Deze instellingen brengen zorg dicht bij huis en zijn ook een belangrijke factor voor de werkgelegenheid. De mensen in de zorg moeten hard werken en middels deze kleine geste van de PvdA wilden wij hen een hart onder de riem steken.

Er zijn binnen de zorg veel veranderingen op komst, bijvoorbeeld het overhevelen van diverse taken naar de gemeente. Graag horen we uit het veld wat er verbeterd of veranderd kan worden in de instellingen en in de zorg in het algemeen.